Optimizacija web stranice

Optimizacija web stranice

Visoko se pozicionirati na Googleu i drugim tražilicama danas nije lako postići. Jednostavno je kada točno znate što trebate učiniti za savršenu optimizaciju web stranice.

Algoritmi tražilica stalno se poboljšavaju, postaju “inteligentniji” i nije dovoljno samo imati kvalitetan sadržaj na vašoj web stranici. On-page optimizacija je prvi korak ka optimizaciji web stranica s kojim bi trebao započeti svaki webmaster.

Zašto je optimizacija web stranice toliko bitna?

Primjenom pravilne optimizacije ne samo da će se osigurati visoko rangiranje web stranice, već će se i poboljšati kvaliteta članka što će ga učiniti privlačnijim za čitanje. Navest ćemo sve čimbenike za ispravnu on-page optimizaciju:

Optimizacija naslova

Optimizacija naslova jedan je od najvažnijih elemenata za kvalitetnu optimizaciju web stranice. Naslov bi trebao biti kratak, ali čitateljima otkriti dovoljno informacija o sadržaju web članka. Naslov je prva stvar koja se indeksira od strane tražilica i kao takva ima najveću vrijednost.

Naslov bi trebao biti:

  • kratak i opisan
  • lako uočljiv i privlačan za čitanje
  • napisan da otkrije dovoljno informacija o sadržaju optimiziranom za tražilice – znači da naslov ne bi trebao biti duži od 60 znakova i trebao bi sadržavati vašu ključnu riječ ili ključne riječi. Na primjer, ako se želite istaknuti na pretraživačima za ključnu riječ “golf klubovi”, trebali biste u svoj naslov uključiti “golf klubove” – ​​kvalitetni golf klubovi, golf klubovi za početnike itd. Naravno, ne želite spam naslov poput “golf klubovi golf klubovi golf klubovi”. Neprirodno je i neadekvatno za tražilice, a čitatelji će takve naslove najvjerojatnije preskočiti. (on-page optimizacija)

Optimizacija meta oznaka (meta-tags)

Metaoznake daju tražilicama informacije o čemu se točno radi na vašoj web stranici. Ne treba ih zanemariti, posebno meta opisa (description tags).

Meta opis mora biti:

  • kratak
  • informativan
  • usredotočen na sadržaj stranice.

Kvalitetan kratak opis sadržaja stranice ono je što posjetitelje dovodi na vaše stranice. Ako ne postoji ili je napisan loše, velika je vjerojatnost da će vaša stranica biti zanemarena i nikada posjećena. Meta opis prikazuje se na tražilicama ispod naslova i izuzetno je važan za postupak optimizacije stranice.

Još jedna presudna stvar u vezi s meta oznakama i optimizacijom web stranice – osim naglašavanja onoga što se nalazi na stranici, izuzetno je važno uključiti i vaše ključne riječi u meta opis.

3 meta oznake nikada ne treba zanemariti::

  • Meta oznaka naslova – vaš naslov objave (najviše 60 znakova)
  • Meta oznaka opisa – fokusirane kratke informacije o sadržaju stranice (maks. 160 znakova)
  • Ključne riječi (keywords) – popis relevantnih ključnih riječi odvojenih zarezom (5-10 ključnih riječi je optimalno)

Važnost HTML oznaka za bolju optimizaciju na stranici

Važno je posjetiteljima ponuditi kvalitetan sadržaj koji je jednostavan za čitanje uz izvučene sve relevantne riječi i rečenice. Postoji nekoliko HTML oznaka koje mogu obaviti taj posao. To bi bile H1, H2, H3 oznake, boldanje, kurziviranje, podvlačenje, citiranje… Tekst označen oznakom H1 najvažniji je na tražilicama jer ukazuje na najrelevantnije podatke o sadržaju vaše stranice.

Naglašavanje:

  • Zaglavlje 1 (H1) – koristi se za definiranje najvažnijih dijelova stranice. Obično je označen u naslovu ili na početku sadržaja
  • Zaglavlja 2 i 3 (H2 i H3) – trebaju se koristiti kao podnaslovi raznih odjeljaka
  • Stiliziranje teskta – bold, kurziv i podvljačenje – koriste se za označavanje važnih riječi u sadržaju (optimizacija web stranice)

Optimizacija ključnih riječi

Web stranica trebala bi biti optimizirana istovremeno za čitanje i za tražilice. Prekomjerna upotreba ključnih riječi može učiniti sadržaj nečitljivim, a Googleovi “roboti” će primijetiti prekomjerno ponavljanje ključnih riječi i takvu stranicu mogu  ignorirati. Dakle, vrlo je važno stvoriti ravnotežu između te dvije optimizacije.

Važni čimbenici za optimizaciju ključnih riječi na stranici:

  • Istraživanje ključnih riječi – prvo što bi trebalo učiniti. Ključno za ispravnu optimizaciju web stranice. Da biste osigurali korištenje kvalitetnih ključnih riječi se stvarno upisuju u Google ili bilo koju drugu tražilicu, važno je napraviti istraživanje ključnih riječi. Na taj način ćete vidjeti koliko je jaka vaša konkurencija i koliko se webmastera natječe za tu iste ključne riječi.

Postoji nekoliko sjajnih alata koji vas mogu voditi kroz odabir pravih ključnih riječi. AdWords alat za ključne riječi je besplatan, potrebna je samo registracija. Ili možete isprobati neki od profesionalnih programa za istraživanje ključnih riječi poput Market Samurai ili Traffic Travis koji nude besplatnu probnu inačicu (Traffic Travis 3.0 je potpuno besplatan za preuzimanje).

  • Gustoća ključnih riječi u objavama – optimalna gustoća ključnih riječi u cijelom članku iznosi oko 2-5%. Morate biti vrlo oprezni da ne žrtvujete svoj sadržaj radi tih 2 posto i “bolje” optimizacije web stranice. Važno je da svojim ključnim riječima dodijelite oznake H1 i H2 te da ključnu riječ spominjete u prvoj i posljednjoj rečenici. Google provjerava LSI ili latentno semantičko indeksiranje. LSI predstavlja odnos između vaših riječi i fraza na temelju ogromne Google baze podataka. Dakle, nemojte spamati ključne riječi u svakoj rečenici kako bi poboljšati optimizaciju web stranice ili članka.

Čini se da Google-u nije toliko važna gustoća ključnih riječi prema kojima rangira vašu web stranicu, ali Yahoo-u je znatno važnija. Možete vidjeti da ćete s istim sadržajem s većom gustoćom ključnih riječi na Yahoo-u biti rangirani znatno više nego na Google-u. Bez obzira na tu činjenicu, smatram da ne biste trebali žrtvovati sadržaj za “bolju optimizaciju vaše web stranice”.

  • Sinonimi ključnih riječi – Upotreba sinonima i riječi sličnih vašim ključnim riječima osobito je važna za dobru optimizaciju web stranice. Google je implementirao semantički web koji uključuje sleng i utvrđuje jesu li druge riječi koje se spominju u tekstu povezane s vašim ključnim riječima.
  • Long tail ključne riječi – one su u osnovi vaše ključne riječi s ispred ili iza dodanim nekim drugim riječima. To su riječi s kojima je obično lakše rangirati se zbog manje konkurencije. Uvijek ih je dobro uključiti ne samo radi lakšeg rangiranja, već i zbog toga što na taj način stvarno možete iskopati nove lijepe ključne riječi. Na primjer: ako je vaša glavna riječ “namještaj za mačke” – neke od long tail ključnih riječi bile bi – “dizajnerski namještaj za mačke”, “prodaja namještaja za mačke”, “jeftini namještaj za mačke”… itd.

Optimizacija poveznica

Pri optimizaciji poveznica na web stranici važno je obratiti posebnu pozornost na interne (interlinking) i izlazne (linking out) poveznice te posjetiteljima pružiti kvalitetnu navigaciju na vašoj web stranici. Ne bojte se implementirati izlazne poveznice na svoje tekstove ako pomažu u upotpunjavanju vašeg sadržaja.

Ključni elementi za optimizaciju poveznica:

Uvijek je dobro imati poveznice kao anchor tekst koje upućuju na druge stranice. Upotreba odgovarajućih ključnih riječi za izlazne poveznice ključna je za lijepu optimizaciju na stranici. Lijepa i čista struktura internih poveznica s pažljivo odabranim anchor tekstom zasigurno će dati najbolje rezultate i besprijekoran SEO kao i rangiranje vaše web stranice. Ako koristite CMS, trajni linkovi (permalinks) su idealni. U tom slučaju ključne riječi / naslovi automatski postaju poveznice i dobivate visoke rezultate na tražilicama.

Optimizacija fotografija

Ako stranica sadrži značajan broj fotografija, one se moraju optimizirati da bi ih pretraživači primijetili. Fotografija bi mogla biti razumljiva posjetiteljima bez dodatnog objašnjenja, ali to nije slučaj s tražilicama. Takozvani “Google pauk” ne može vidjeti slike, već samo čita tekst. Zbog toga trebamo dati smisao slikama pomoću posebnih oznaka za bolju optimizaciju na stranici.

Važne stvari prilikom optimizacije fotografija:

  • Alt oznaka – ili alternativni tekst je tekst koji se pojavljuje dok prelazite mišem preko fotografije. Mora biti kratak i na odgovarajući način opisati fotografiju. Pametno je ključne riječi uključiti u alt-oznake, uglavnom radi tražilica i bolje optimizacije stranice ili članka.
  • Naslov fotografije – dobro je imati razumljiv naslov slike, a ne neki “DSCxxxxx.jpg” ili bilo koju nasumičnu besmislenu kombinaciju znakova. Alt oznaka i naslov fotografije trebaju biti isti.
  • Poveznica fotografije – ako želite da fotografije ima poveznicu, tada bi i u samoj poveznici trebala biti uključena i ključna riječ.
  • Veličina fotografije – pokušajte smanjiti veličinu fotografije na minimum za bolje performanse (brže vrijeme učitavanja) web stranice. To se smatra vrlo važnim čimbenikom optimizacije web stranice, jer tražilice prate brzinu učitavanja pojedinih stranica.

Provjera pravopisa

Preporučujem da svoj tekst prije objavljivanja pročitate te provjerite pravopis i gramatiku. Možete besplatno online provjeriti pravopis i bit ćete sigurni da se na vašoj web stranici ne pojavljuju glupe riječi ili rečenice. Ako želite da se posjetitelji vraćaju i čitaju vaše tekstove koje objavljujete, barem napravite provjeru pravopisa.

Ovo nije dio procesa optimizacije web stranice, ali ne škodi provjeriti pravopis i gramatiku prije objavljivanja.

Copyright – Optimum Dizajn d.o.o